ایرادی که میتوان به سیستم تهویه مطبوع در خودرو وارد دانست، وابستگی آن به دمای هوای بیرون است. از این رو در فصلهای گرم یا سرد سال، میبایست دمای هوای مورد نظرتان را به صورت دستی تنظیم کنید. سیستم تهویه مطبوع خودرو در واقع نوعی تکنولوژی است که از آن برای مطلوب کردن شرایط داخل کابین استفاده میشود. به طور کلی این سیستم در تابستانها، هوای داخل کابین را خنک نموده و با جذب رطوبت شرایط مساعدتری برای سرنشینان فراهم میآورد. در زمستان نیز با کمک بخاری و گرمای ناشی از احتراق درون موتور، داخل کابین را گرم و مطبوع میکند.
شروع طراحی سیستم تهویه مطبوع
این در حالی است که سیستم های غیر متمرکز معمولا فضای زمینی خاصی از محیط را اشغال نمی کنند. اگر بخواهید چند منطقه حرارتی (زون) را با استفاده از یک سیستم HVAC پوشش دهید، باید به سراغ سیستم های مرکزی بروید. برای حفظ آسایش حرارتی و سلامت افراد حاضر در یک محیط لازم است که کیفیت هوا در سطح مطلوبی باشد. گرمایش یکی از اولین نیازهای طبیعی انسان هاست که در ابتدا با روشن کردن آتش تامین می کردند. آسایش حرارتی از مولفه های مختلفی مانند دما، رطوبت و کیفیت هوا تشکیل می شود. روند کار این سیستم به این شکل است که با بالا رفتن دما، سیستم به صورت خودکار کار خود را شروع می کند و میزان فن و کمپرسور را افزایش می دهد.
سیستم اسپلیت مرکزی یا VRF معمولاً در ساختمانهای بزرگ،هتلها و مراکز تجاری مورد استفاده قرار میگیرد. منبع تغذیه انرژی این دستگاهها بر اساس نوع یا برند میتواند برق سه فاز و یا گاز شهری باشد. در نظر گرفتن فضای دسترسی به تجهیزات سیستم تهویه مطبوع به منظور تعمیر و نگهداری نیز اهمیت زیادی دارد. برای درک نحوه عملکرد سیستم تهویه مطبوع باید به تشریح هر یک از کلماتی که در بالا ذکر کردیم، بپردازیم. پیش از سال 1994، بیشتر سیستمهای تهویه مطبوع اتومبیل از R-12 به عنوان مبرد استفاده میکردند. این مبرد، با مبرد R-134a جایگزین شد که هیچ پتانسیلی برای تخریب اوزون ندارد.
جزییات وام مسکن روستایی و بررسی تاثیرات آن در بازار
مایع منبسط شده تحت تاثیر گرمای اولیه اوپراتور به گاز تبدیل می شود و در مدار به سمت کمپرسور باز می گردد. البته در نظر داشته باشید که کمپرسور تنها یک پمپ گاز است که بر مایعات اثری ندارد. این تسمه علاوه بر کمپرسور به پمپ روغن، پمپ آب و دینام نیز متصل است و انرژی لازم برای تمامی آن ها را از میل لینگ دریافت می کند و در مسیر حرکت خود به هر یک از آن ها ارسال می کند.
- البته در مکان های دیگر نیز به شرطی که امکان اتصال به برق وجود داشته باشد، قابل استفاده است تا افراد حاضر از آب بهداشتی آن به منظور رفع تشنگی بهره ببرند.
- با گذشت زمان سیستمهای تهویهکننده هوای داخل خودرو به قدری پیشرفت کردند که امروزه به عنوان عضوی ثابت در هر ماشین استانداردی شناخته میشوند.
- استفاده از CFC به عنوان مبرد در ابتدا متداول بود، از جمله مبردهای R-11 و R-12 (که تحت نام تجاری فرویون 12 فروخته میشد).
- آب در برج های خنک کننده، به سبب انتقال همزمان جرم و حرارات خنک می شود.
دراين وضعيت، دوران ميل لنگ از طريق تسمه به پولی كمپرسور كولر و از طريق صفحه متصل به شفت كمپرسور كولر كه در اين حالت به پولی چسبيده است، به شفت كمپرسور كولر منتقل شده و شفت كمپرسور كولر شروع به دوران می الو مهندس كند. در آخرین مرحله نیز مایع منبسط شده که تحت تاثیر دمای اوپراتور مجددا به گاز تبدیل شده، در مدار به سمت کمپرسور باز میگردد. تعویض هوا در این تعریف از دو طریق تعویض هوای طبیعی و تعویض هوای اجباری انجام میگیرد. این فیلتر وظیفه جذب گرد و غبار و هرگونه ناخالصی از هوای برگشتی را دارد. سیستمی که در بالا نشان داده شده، از پنج قسمت مهم تشکیل شده است و برای عملکرد صحیح این مجموعه، باید تمام این پنج قسمت به صورت صحیح و هماهنگ فعالیت کنند.
ترموستات فن کویل
سیستم تهویه مطبوع چیست و اجزای آن کدام است ؟ معرفی سیستم گرمایشی و سرمایشی گروه مایسا | alomohandes